Nieuwe livechat op onze website

Nieuwe livechat op onze website

We hebben een nieuwe functie toegevoegd aan onze website, namelijk de mogelijkheid om met ons te chatten. Via de livechat kunt u snel en eenvoudig een vraag stellen, zonder dat u hoeft te bellen of een formulier hoeft in te vullen. Volledig AVG-proof, zonder de noodzaak van een vervelende cookiebanner én met een slimme Servicebot die u al in veel gevallen direct helpt.

Geen cookiebanner nodig

Veel livechats op websites activeren direct zodra een pagina wordt geopend. Het probleem is dat de livechat dan meteen één of meerdere cookies plaatst op uw computer, tablet of smartphone die niet onder functionele cookies vallen. Dat betekent dat een website verplicht is een cookiebanner te tonen, ook als de rest van de website nauwelijks cookies gebruikt.

Wij gebruiken op onze website echter alleen functionele cookies en olledig geanonimiseerde Google Analytics cookies, waarvoor geen toestemming nodig is. Het zou jammer zijn om de hele website van een cookiebanner te voorzien alleen omdat er één chatfunctie aanwezig is.

Onze oplossing: toestemming geven vóórdat de chat start

De chat zelf heeft een cookie nodig om uw gesprek tijdens het bezoek te onthouden. Deze cookie is niet functioneel en mag daarom niet zonder toestemming geplaatst worden. Daarom hebben we een slimme oplossing gebouwd. U ziet op de website een knop die er precies zo uitziet als de knop van de livechat. Wanneer u daarop klikt, gaat u eerst naar een korte uitlegpagina. Daar geeft u eenmalig toestemming om de chatcookie te plaatsen Pas daarna wordt de chatgeactiveerd op de hele website en kunt u chatten.

Zo houden we de website cookievriendelijk, terwijl u wél de keuze heeft om de chat bewust te starten.

Toestemming geven voor livechat cookies

Onze Servicebot helpt u zonder wachttijden

Zodra u de chat opent, wordt u als eerste verwelkomt door de Servicebot. Deze bot kan veel vragen volledig zelfstandig beantwoorden, waaronder algemene vragen vragen over diensten eenvoudige technische onderwerpen en praktische verzoeken. De Servicebot is bedoeld om u zonder wachttijd te helpen en is zelfs ’s avonds en in het weekend beschikbaar.

Wilt u tóch met een medewerker praten? Dan hoeft u alleen maar te typen: Ik wil een medewerker spreken. De Servicebot schakelt dan direct over naar een menselijke collega, of laat weten wat u kunt verwachten als er op dat moment niemand beschikbaar is.

Voor ingelogde relaties gaat het nóg sneller

Wanneer u als bestaande relatie bent ingelogd op Mijn account, werkt de livechat volledig automatisch.. U hoeft geen toestemming meer te geven en ook geen gegevens in te vullen. Wij herkennen u direct, waardoor we uw diensten, lopende werkzaamheden en eerdere communicatie direct bij de hand hebben. Dat maakt het contact sneller, persoonlijker en efficiënter. Precies zoals u dat van ons mag verwachten.

Livechat op uw eigen website

Wilt u zelf ook een livechat op uw website aanbieden? Dat is natuurlijk mogelijk. Dat kan zonder maandelijkse abonnementskosten of afhankelijkheid van externe platforms. Wij denken graag met u mee over een oplossing die past bij uw website, uw wensen en uw privacyvoorkeuren. U kunt vandaag nog contact opnemen om te weten hoe dit werkt en wat er allemaal mogelijk is.

Vragen over deze nieuwe chatfunctie?

Die kunt u nu heel eenvoudig stellen… via de livechat 😉

Eefje van der Boom

Terwijl ze haar dagelijkse dosis cafeïnevrije inspiratie inschenkt, schakelt ze tussen het opvoeden van twee kinderen, het temmen van haar hond en het debuggen van code. Overdag duikt lost ze bugs op met het gemak waarmee ze een kop thee inschenkt.

Een ogenblikje