Waarom communicatie per e-mail?

Een vraag, wijziging of verzoek tot (technische) ondersteuning noemen wij een serviceverzoek. Elk serviceverzoek wordt op een centrale plek geregistreerd, opgevolgd en beantwoord.

Door deze werkwijze houden we het overzicht over alle vragen en wijzigingen die we dagelijks ontvangen en kunnen we elk serviceverzoek de aandacht en prioriteit geven die het nodig heeft. Daarnaast houden we op deze manier alle informatie overzichtelijk bij elkaar en kunnen we altijd snel terugvinden wat er in het verleden met u is besproken.

U kunt de status van al uw serviceverzoeken online bekijken en hier direct op reageren.

Om u meer duidelijkheid te geven waarom we bij voorkeur per e-mail communiceren geven wij u graag onze redenen.

  1. Telefonisch contact is geweldig maar ook tijdrovend. Daarnaast onderbreekt het ook het werk waar een medewerker op dat moment mee bezig is. Het gevolg is dat de relatie waar we op dat moment voor bezig zijn langer moet wachten.
  2. Wanneer iemand belt bepaalt die de prioriteit omdat hij of zij direct een antwoord verwacht. Omdat wij geen telefonische helpdesk hebben bestaat de kans dat u moet wachten tot er iemand beschikbaar is die u te woord kan staan. Daar zit niemand op te wachten. Een e-mail komt direct bij ons binnen en komt daarmee direct onder onze aandacht.
  3. Telefonisch is het soms lastig uitleggen wat een probleem of oplossing is. Met e-mail hebben we daarnaast de mogelijkheid om bijvoorbeeld screenshots mee te sturen om iets te verduidelijken. Daarnaast is het bijzonder vervelend als u telefonisch moet horen dat vanwege de complexiteit van uw vraag of probleem u alsnog een e-mail moet sturen.
  4. Soms is uw vraag of probleem dusdanig complex dat een andere medewerker of developer mee moeten kijken. Telefonisch is dat lastig. Daarnaast is het voor een developer niet handig als die adhoc moet schakelen. Een serviceverzoek kunnen we inplannen zodat er de benodigde tijd en aandacht beschikbaar is om naar uw serviceverzoek te kijken zonder dat dit impact heeft voor andere relaties en opdrachtgevers.

Natuurlijk zijn we wel op afspraak telefonisch bereikbaar. U kunt hiervoor met een paar muisklikken een afspraak plannen in onze agenda. Omdat uw terugbelafspraak wordt ingepland hebben we alle tijd en aandacht die we nodig hebben om u te helpen zonder dat dit impact heeft op andere werkzaamheden.